2011. november 28., hétfő

3. es 4. nap, vagyis Hoi An es a tengerpart

meg csak annyit a tegnapi vietnami erdekessegekrol, hogy mindamellett, hogy a vilag egyik legbiztonsagosabb helye!,utazas szempontjabol, azt olvastam az elmult par evben tobb mint 20000-en robbantak fel  a meg fel nem deritett, amerikaik altal "otthagyott", aknaktol- persze ilyen gond nem fenyeget minket az utvonalunkon.

mielott raternek Hoi An-ra es a tengerpartra, hadd irjak egy kicsit az itteni atveresi technikakrol amit inkabb Hue-ben tapasztaltunk es megegyszer mondom egyaltalan nem jellemzo

atveresi technikak:
1. a szallodaban nagyobb arat mondanak mint amennyiert foglaltad) persze amikor elmondod h te nem annyiert foglaltal akkor elnezest kernek es kifizeted az alacsonnyabb arat))) probalkoznak)
2. alacsony arfolyamon akarnak penzt valtani, szerintuk egy nap alatt sokat valtozott az arfolyam))ami persze nem igaz
3. egyes alacsony araknal (pl Hue - Hoi An buszjegy) ok veszik neked a jegyet es megduplazzak... annyira alacsonyak ezek az arak, hogy nem cirkuszolsz))) 3-4 lejrol beszelek
4. vonatjegy foglalas))) ez tetszik a legjobban))) megkered foglaljank es vegyenek neked vonatjegyet ( nem lehet online vasarolni) ... meg is oldjak egy elfogadhato 5%-ert...eddig rendben van)) innen jon a csel... vagyis osszeadja a ket jegy arat (az enyemet es az Orsiet) majd elmondja hogy 5% az o dija fejenkent amit ugy szamol ki hogy a mar osszeadott jegy arat beszorozza 5%-kal (ami ugye a ram eso resz), majd meg 5%-kal (ami az Orsi resze))))...persze ez mar 10%))))de elmagyarazod es mosolyognak es minden rendben van
5. Hue csaszari siroknal visszaadja a jegypenztaros a visszajarot...en megszamolom...mondom hianyzik 20000 dong (ami ugy 1 dollar)...erre o, hogy nem hianyzik csak leejtettem az asztalara...es hogy adjam vissza megint az egesz visszjarot mert most nagyobb bankjegyekben ad vissza hogy ne foglaljon sok helyet...persze most is megszamolom es persze megint le volt  "ejtve"))) harmadszor mar nem sikerult neki))) egyszeruen elvettem a leejtett penzt)

na de vissza Hue-hez hisz legutoljara itt valtunk el...estefele Orsi elaludt en meg kimentem egy kicsit setalni)) nem volt jo otlet))) egyedul ferfi setalni))) minden elkepzelhetore kaptam ajanlatot:)

reggel indultunk busszal Hoi An-ba ami egy 3,5 oras ut...ez nem olyan hosszu ido, foleg ha Vietnami sleeping (alvo) busszal utazol... nos el kell kepzelni egy viszonylag ujabb modernebb autobuszt ahol agyak vannak a szekek helyett))) faintos) mindjart teszek fel fotot is... az utazas tehat konnyu volt

Hoi An volt a kozepkorban Del-Kelet Azsia egyik legfontosabb kikotohelye...most mar nem az, mert a haboru ota nem fejlesztettek...de nagyon megorizte a regi hangulatat nem volt szetbombazva annyira igy kepet kaptunk a regi vietnami stilusrol is... egy kicsit olyan volt mint Indiaban Kochi.. hangulatos kis varos tele kis uzletecskevel.... hires a szaboirol is... egy nap alatt akarmilyen oltonyt elkeszitenek miutan lemertek es kivalsztottad az anyagot amibol szeretned az oltonyt.

este bementunk taxival Danangba (amugy a benzinar nem olyan alacsony, kb 4 lej 1 liter benzin), ahol a vonatindulas elott elmentunk vacsorazni egy szallodai vendeglobe... erdekes volt...egy asztalnal vagy 10-15 kommunista elvtars unnepelt valamit...erossen jopofak voltak...erdekes amikor a kici vietnami receg)))amugy valahogy azt az onfeledt boldogsagot lattam az arcukon, mint ahogy az a kommunizmus idejen nalunk otthon amikor szuleim a szuletesnapunkat unnepeltek az ismeroseikkel es barataikkal...hum ez a demokracia es penzvilag mindent tonkretesz? erre most inkabb nem valaszolok(((

vacsora utan kimentunk a vonatallomasra, hogy ejjeli "kusetas" vonattal lemenjunk a tengerpartra...na de itt rend van apam nem ugy mint otthon... eloszor is van egy katonas holgy es ket varoterem... a ketto igazabol nem kulonbozik egymastol (igaz a masodikban volt TV es akvarium halakkal, illetve egy nagy hallal amelyik szerintem a tobbit felzabalta)) de egy zart ajto valassza el a ket vrotermet, a jobbik elott a holgyike...na o addig nem enged be mig egy bizonyos ido el nem telik ... erre igazabol nem lehet rajonni, hogy a szezam ajtaja mikor tarul ki, egyszer csak kinyitja))) es amikor kinyitja akkor az elovaroterembol bemensz az igazi varoterembe es onnan ki akarsz menni a vaganyokhoz...csak ez nem ilyen egyszeru)) itt is zart ajto... ami csak akkor nyilik ki amikor a vonat beerkezik)

a vonaton minden rendben volt... egy oreg vietnami a halotarsunk (korabol itelve ex vietkongi harcos)...az allamostol pedig a szallodaig 2 nemettel megosztottunk egy taxit amivel szerencsesen belandoltunk pihenesunk szinhelyere...

a tengerpart profi, nyugis es szep... az ido kituno (32 fok) enyhe szellel (ami szemely szerint nekem nagyon tetszik mert nem erezni annyira a meleget)..es a szalloda is nagyon  okes, nagyon jo arban foglaltuk, ugyhogy izgultunk egy kicsit))teszek fel mindjart fotot

es befejezesul megosztanam, hogy eddig milyen erdekes gyumolcsoket ettunk: sarkanygyumolcs, licsi, bebi licsi es persze friss mangot.. ja es ma este ettem eletemben eloszor kiraly garnela rakot!...es ez nem is volt olyan eszeveszett draga, mint ahogy ezt gondolna az ember...egy ketszemelyes extra vacsora sorrel vagy friss gyumolcslevel siman kijon osszesen 20 lejbol... ez Indiaban is joval tobb volt, ne beszelve hogy Europaban egy ilyen vacsora minimum triplaja

kb. ennyit marol) tudom h hihetetlennek tunik de mi mindjart fekszunk le, ugyanis itt mindjart 10 ora...